Hea riigiportaali külastaja!

Hooldustööde tõttu on neljapäeval, 21. märtsil kella 22.00–00.00 katkestusi riigiportaali töös.
Vabandage ebamugavuste pärast!


Sulge

Liigu järgmisele sisuosale

Liigu järgmisele sisuosale

Tõendi A1 (E101) taotlemine ametnikuna

Ametiasutus (riigi- ja kohaliku omavalitsuse asutus), kes soovib oma töötajat/ametnikku ajutiselt lähetada Eestist tööle teise Euroopa Liidu liikmesriiki, peab taotlema sotsiaalkindlustusametilt A1 tõendit.

Tõendiga A1 kinnitatakse, et töötaja eest makstakse sotsiaalmaksu just selles riigis, kus on väljastatud tõend A1. Sotsiaalkindlustus kehtib ja seega ka sotsiaalmakseid tuleb maksta vaid ühes riigis korraga. Tõendiga A1 saab töötaja/ametnik oma teistele töökohariikidele tõestada, et seal sotsiaalkindlustusmaksete maksmise kohustust ei ole ja kõik tööandjad maksavad sotsiaalmakseid riiki, kus on väljastatud tõend A1.

Asutus taotleb tõendit töötaja/ametniku eest, aga tõend on alati isikuline, see väljastatakse töötaja/ametniku nimele.

Alates 18. märtsist 2019 kehtivad A1 tõendid ilma allkirja ja pitsatita ning sotsiaalkindlustusamet paberil tõendeid postiga ei väljasta. Teie asutuse esitatud taotlusi ja väljastatud A1 tõendeid saate vaadata ja välja printida teenuses Asutuse esitatud tõendi A1 (E101) taotlused ja tõendid.

Lisainformatsiooni sotsiaalkindlustuseeskirjade ja õiguste kohta Euroopa Liidus leiate Euroopa Komisjoni kodulehelt.

info@sotsiaalkindlustusamet.ee või sotsiaalkindlustusameti infotelefon 612 1360 tööpäeviti 9–17. Iga kuu viimasel reedel 9–13.

Teksti koostanud sotsiaalkindlustusamet

Teenuse kasutamiseks tuleb siseneda riigiportaali eesti.ee! Sisene

Viimati muudetud 15. märts 2019

Saada sõbrale

Sulge

*
*
*
*
Tühista

Kirjuta ja küsi

Sulge

Kui te ei leidnud oma küsimusele vastajat tabelist Mul on küsimus, siis kirjutage meie meeskonnale. Kasutajatugi töötab E-N 8.30-17.00, R 8.30-16.00 ja vastamise aeg on 7 tööpäeva.

*
*
*
*
Tühista